OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
ATM LIGHTING Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku
1. WPROWADZENIE
Gwarancja, której warunki przedstawiono w niniejszym dokumencie, ma zastosowanie do opraw oświetleniowych oraz innych produktów dostarczanych przez spółkę ATM Lighting Sp. z o. o (inaczej Sprzedającego lub Producenta). Gwarancja ta zostaje udzielona wyłącznie stronie nabywającej produkty (inaczej Nabywcy, Kupującemu lub Klientowi) bezpośrednio od ATM Lighting Sp. z o. o. Gwarancją objęte są wady produkcyjne produktów uniemożliwiające ich użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem lub skutkują obniżeniem wartości użytkowej. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w towarze tj. wady ukryte powstałe wskutek błędów produkcyjnych lub ukrytych wad materiałowych i jednocześnie nie obejmuje wad wynikłych z użytkowania produktu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem lub/oraz niezgodny z instrukcją obsługi dołączoną do produktu. Gwarancji nie podlegają części ulegające naturalnemu zużywaniu się.
2. TREŚĆ GŁÓWNA
a. Sprzedający udziela gwarancji jedynie Kupującemu, wykluczając podmioty pośrednie na czas 2 lat od daty zakupu.
b. Roszczenie gwarancyjne musi być zgłaszane do Producenta za pomocą formularza reklamacyjnego do 7 dni kalendarzowych od daty wykrycia wady i zawierać niżej określone informacje (w szczególnych przypadkach mogą być wymagane dodatkowe informacje):
• Nr faktury;
• Nr własnego zamówienia;
• Nazwę i nr seryjny wadliwego produktu;
• Szczegółowy opis problemu wg formularza zgłoszeniowego (do pobrania ze strony producenta);
c. Jeśli roszczenie gwarancyjne okaże się zasadne, Producent poniesie koszty przesyłki najtańszym transportem lub innym wspólnie uzgodnionym z Nabywcą. Jeśli produkt nie zostanie uznany za wadliwy ani spełniający warunki gwarancji, Producent może obciążyć Klienta kosztami odesłania produktu, a także kosztami przeprowadzonych testów i powiązanymi kosztami manipulacyjnymi.
d. Jeśli produkt objęty niniejszą gwarancją zostanie przez Kupującego zwrócony w czasie okresu gwarancyjnego, a Producent potwierdzi, że produkt jest wadliwy i spełnia warunki udzielonej gwarancji, Producent naprawi lub wymieni produkt lub wadliwą część produktu, albo zwróci Kupującemu kwotę odpowiadającą cenie zakupu. W żadnym przypadku Producent nie ponosi kosztów działań związanych z dezinstalacją i ponowną instalacją Produktu, w tym również kosztów robocizny.
e. Producent udziela standardowej gwarancji (zgodnej z ogólnymi warunkami gwarancji) na dostarczone produkty lub na wniosek kupującego może udzielić gwarancji rozszerzonej. W takim przypadku należy szczegółowo określić warunki rozszerzenia.
f. Warunkiem obowiązywania gwarancji jest prawidłowa instalacja produktu, zgodna z dostarczoną „Instrukcją Obsługi i Eksploatacji”, wykonana przez osobę posiadającą odpowiednie dopuszczenia elektryczne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych oraz w przypadku produktów w wykonaniu przeciwwybuchowym uprawnienia zgodne z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i międzynarodowego.
g. Produkty muszą być eksploatowane zgodnie z dołączoną do każdej oprawy „Instrukcją Obsługi i Eksploatacji” Producenta oraz kartą katalogową produktu.
h. W niektórych przypadkach reklamacji (dotyczy w szczególności opraw w wykonaniu przeciwwybuchowym oraz z modułem awaryjnym) może być wymagane na życzenie Producenta przedstawienie rejestrów eksploatacji i serwisu reklamowanych urządzeń.
i. Nabywca może zlecić ATM Lighting Sp. z o.o. dokonywanie napraw odpłatnych w tym napraw pogwarancyjnych. W takim wypadku koszty naprawy serwisowej będą ustalane każdorazowo indywidualnie, wg stawek ATM Lighting Sp. z o.o., a obejmować mogą w miarę zapotrzebowania: koszty przejazdów, wynajęcia niezbędnego sprzętu, roboczogodzin serwisanta, zakwaterowania, materiałów zużytych w trakcie prac serwisowych, dodatkowych ekspertyz.
j. Zgłoszona reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie do 21 dni roboczych od dnia dostarczenia reklamowanego towaru do siedziby ATM Lighting Sp. z o.o. (lub jeśli oględziny większej ilości opraw muszą odbyć się w miejscu zamontowania opraw) od dnia umożliwienia dostępu do reklamowanych opraw, wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia reklamacji. Jeśli zgłoszona reklamacja wymagać będzie szczegółowych badań technicznych, to czas jej rozpatrzenia automatycznie wydłuża się o czas niezbędny do ich wykonania. O wydłużonym terminie rozpatrzenia reklamacji ATM Lighting Sp. z o.o. niezwłocznie poinformuje Nabywcę.
k. ATM Lighting Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do weryfikacji wady towaru objętego gwarancją w miejscu, w którym oprawy są eksploatowane, w niezmienionych warunkach eksploatacji przy których wystąpiła wada po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego. NaNabywcy również spoczywa obowiązek zapewnienia serwisantowi właściwego dostępu do towarów objętych zgłoszeniem, w tym również dostępu do opraw zamontowanych na dużych wysokościach lub pracujących w innych warunkach o utrudnionym dostępie. Nie zapewnienie przez Nabywcę dostępu przedstawicielom ATM Lighting Sp. z o.o. do reklamowanego urządzenia w ustalonym wcześniej terminie traktuje się jako odstąpienie od reklamacji.
l. Postępowanie gwarancyjne kończy się sporządzeniem protokołu reklamacyjnego podpisywanego przez przedstawicieli Producenta oraz Nabywcy.
m. Nabywca jest zobowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki przeprowadzania czynności związanych z rozpatrywaniem reklamacji w miejscu eksploatacji opraw. W przypadku, gdy przeprowadzenie czynności nie będzie możliwe ze względu na warunki pracy lub wiązać się będzie z zagrożeniem zdrowia i życia przedstawiciela firmy ATM Lighting Sp. z o.o. Producent może wstrzymać się od przystąpienia do rozpatrzenia reklamacji do czasu zapewnienia odpowiednich warunków pracy. W takiej sytuacji okres gwarancji nie ulega przedłużeniu o czas, w którym nie było możliwe przeprowadzenie czynności gwarancyjnych. Nie zapewnienie dostępu do opraw na wskazanych warunkach przez czas przekraczający 7 dni kalendarzowych traktuje się jako odstąpienie od reklamacji.
3. DODATKOWE OGRANICZENIA GWARANCYJNE
a. Gwarancja nie obejmuje ewentualnych kosztów montażu i demontażu Produktów ani transportu reklamowanego towaru.
b. Standardowa gwarancja nie obejmuje elementów zużywających się takich jak kondensatory, zapłonniki, akumulatory oraz źródła światła, za wyjątkiem modułów LED, które traktowane są jako integralna część oprawy oświetleniowej. Gwarancja na wyżej wymienione elementy wynosi 6 miesięcy.
c. Wszelkie samodzielne ingerencje w budowę oprawy, przeróbki i samowolne naprawy, z pominięciem działań konserwacyjnych tj. czyszczenia opraw oraz wymiany źródeł światła (nie dotyczy modułów LED), także zastosowanie oprawy niezgodne z jej przeznaczeniem i dodatkowymi warunkami/zaleceniami zawartymi w dołączonej do oprawy lub dostarczonego sprzętu „Instrukcji obsługi i eksploatacji” skutkują natychmiastową utratą gwarancji Producenta.
d. Gwarancji nie podlega spadek wartości strumienia świetlnego wynikający ze starzenia się źródła światła.
e. W przypadku opraw typu LED gwarancji nie podlegają:
• Spadek strumienia i mocy (zgodnie z rozporządzeniem UE nr 1194/2012 lub późniejszymi przepisami) ;
• Zmiana temperatury barwowej w stopniu mniejszym niż (±10%);
• Wygaszenie pojedynczej diody w module LED, chyba że ilość wygaszonych pojedynczych diod przekracza 10% wszystkich diod na module.
f. ATM Lighting Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za niezapewnienie przez Nabywcę odpowiednich warunków zasilania dla opraw oświetleniowych oraz osprzętu, mogące spowodować uszkodzenie dostarczonych produktów.
g. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa ATM Lighting Sp. z o.o. wyłącza jakąkolwiek odpowiedzialnośćza straty, za utratę jakichkolwiek korzyści, utratę możliwości korzystania z Produktu, utratę funkcjonalności Produktu, utratę kontraktów, utratę transakcji, utratę przychodów lub przewidywanych oszczędności, zwiększone koszty lub wydatki oraz za jakąkolwiek inną pośrednią, wynikową lub szczególną stratę lub szkodę.
h. Gwarancja Producenta zostaje cofnięta w sytuacji nie uregulowania przez Nabywcę wszystkich należności związanych z przeprowadzoną transakcją.
i. Warunki niniejszej gwarancji określają całość odpowiedzialności i zobowiązań Sprzedającego względem Kupującego oraz środków naprawczych przysługujących Kupującemu w związku z wadliwym lub niezgodnym ze stosownym opisem produktu dostarczonym przez Sprzedającego.